Інститут презентував новий підхід до формування кваліфікацій в Україні

2017-03-15

15 березня 2017 р. за підтримки Міністерства соціальної політики України Інститутом було презентовано новий підхід  до формування кваліфікацій в Україні. Цей підхід отримав робочу назву «Модульний підхід до формування кваліфікацій», хоча вже під час дискусії з’ясувалося, що над термінологією, що використовується у підході, необхідно буде працювати окремо.

Основною новацією підходу є наявність розроблених та затверджених частин кваліфікації – модулів – які а) чітко називають трудову дію, б) передбачають необхідні знання та вміння, щоб опанувати цією дією, в) визначають критерії, за якими, незалежно від навчального закладу, можна перевірити наскільки особа опанувала трудову дію і г) кількість годин навчання, необхідних для опанування відповідною дією.

На переконання представників Інституту, саме такий підхід має ставитись в основу розроблення професійних стандартів, подальшого їх переведення в освітні стандарти і програми. Наявність відповідної кількості належним чином розроблених модулів дозволить з певною легкістю формувати кваліфікації та співвідносити їх з рівнями Національної рамки кваліфікацій та інших кваліфікаційних рамок.

Тим більше, що саме такий підхід покладено в основу кваліфікаційних систем більшості розвинутих країн світу.

Представлений підхід викликав активну дискусію присутніх, серед яких були представники бізнесу, навчальних закладів, Міністерства освіти і науки, Державної служби зайнятості, Комітету ВРУ з питань науки і освіти, громадських організацій та наукових установ. В якості результату презентації підходу було домовлено, що всі заінтересовані сторони дають свої коментарі та ставлять запитання, які узагальнюються Інститутом та відображаються у проекті Методики розроблення професійних стандартів.

Колишко Р.А. Модульний підхід для Національної системи професійних кваліфікацій України