Учасники робочої зустрічі обговорили підходи до формування професійних та освітніх стандартів

2017-07-14

11 липня 2017 р. за підтримки Європейського Фонду Навчання (European Training Foundation, www.etf.europa.eu) відбулась робоча зустріч експертів з питань розроблення професійних та освітніх стандартів, у якій взяв учать Директор Інституту Родіон Колишко.

Під час робочої зустрічі Національним експертом ЄФН С. Мельником були представлено методичні підходи до формування професійних стандартів. Зазначені підходи базувалися переважно на національному досвіді розроблення професійних стандартів, втім враховували окремі методичні та методологічні підходи розроблення професійних стандартів країн ЄС.

Як зазначив Р. Колишко під час дискусії, однією з позитивних рис представлених підходів є їх гнучкість, адже наразі вони охоплюють практично всі наявні в Україні підходи до формування професійних стандартів: на окрему професію, групу професій та окрему трудову функцію. Наступною позитивною рисою є досить розвинутий глосарій термінів, що використовуються під час розроблення професійних стандартів. Одночасно, гнучкість представлених підходів є одночасно їх певною слабкістю, оскільки розробниками не запропоновано відповідної ієрархії  професійних стандартів та механізмів їхнього співвіднесення. Втім представлені матеріали є достатньою основою для формування загальної методики розроблення професійних стандартів з врахуванням національного та європейського досвіду.

Іншим важливим документом, що був представлений під час робочої зустрічі був проект  методичних рекомендацій з розроблення освітніх стандартів професійно-технічної освіти на основі компетентнісного підходу. Слід зазначити, що така методика в Україні є, але через брак необхідної основи для компетентнісного підходу – достатньої кількості професійних стандартів – їх розроблення сьогодні є обмеженим виключно тими освітніми стандартами, що формуються сьогодні на основі розроблених бізнесом професійних стандартів.

Крім обговорення зазначених підходів до формування освітніх і професійних стандартів як результат робочої наради сформовано три робочої групи: з розроблення методики формування професійних стандартів, з розроблення методики формування освітніх стандартів на компетентнісному підході та з питань розроблення стандартів оцінювання. Представники Інституту увійшли до всіх груп і готові долучитися до активної роботи.

Матеріалами семінару: