Професіонали є двигуном розвитку економіки

2017-10-30

Професіонали є двигуном розвитку економіки. Саме під таким гаслом пройшла сесія «Нові підходи Львівщини у формуванні професійно-технічної кузні кадрів» у рамках XVII Міжнародного економічного форуму, який 26-27 жовтня 2017 р. традиційно проходить у м. Львів.

Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час обговорення зазначила, що останнім часом розвитку і реформуванню професійної освіти в Україні приділяється надзвичайна увага. «З прийняттям закону України «Про освіту» фактично розблоковано роботу над доопрацюванням проекту закону України «Про професійну (професійно-технічну) освіту, який вже знаходиться у парламенті і … має бути прийнятий до кінця поточного року», - зазначила пані Міністр.

З боку міжнародних експертів представник Європейського фонду освіти (ЄФО) Х.М. Галвін Аррібас зазначив, що Європейський фонд освіти готовий надавати технічну і експертну допомогу Україні у її реформуванні системи професійної освіти. «Жодна з країн-партнерів ЄФО, жодна з сьогодні успішних країн світу не минула реформування, іноді болісного і витратного, професійної освіти. Втім саме результати таких реформ, з часом, зробили їх успішними», відзначив міжнародний експерт.

Бізнес потребує професійних кадрів, зазначали підприємці Львівщини. Ця потреба особливо загострюється у цьому регіоні у зв’язку з постійним відтоком професійних кадрів за кордон, що особливо стало помітним після запровадження безвізового режиму пересування громадян України в межах Шенгенської зони. «Питання в тому, що молоді люди вже на момент їх вступу до професійного навчального закладу орієнтовані після набуття професії виїхати за кордон. Це не справедливо по відношенню до нас, тих, хто сплачує податки і працює в цій країні», зазначив Андрій Павлунь, Генеральний директор ТзОВ «Бадер - Україна».

В цілому учасники обговорення були єдині в тому, що лише зміна нормативної бази не є панацеєю для якісних змін у системі професійної освіти. Будуть необхідні спільні дії всіх заінтересованих сторін, щоб хоча б у середньостроковій перспективі зробити професійну освіту для випускників українських шкіл не «другим» вибором, а першим і пріоритетним.