Європейський Союз не планує системну підтримку реформи професійно-технічної освіти у 2018 р.

2017-11-23

Європейський Союз не вбачає можливим фінансування процесу реформування професійної освіти без прийняття профільного закону і стратегії реформування та розвитку професійної освіти в Україні. Про це Керівник програм співробітництва Представництва ЄС в Україні Беренд де Гроот заявив на нараді з розповсюдження інформації щодо формування допомоги ЄС у реформуванні системи професійної (професійно-технічної) освіти в Україні, яка відбулася 17 листопада 2017 р. за участі широкого кола заінтересованих у функціонуванні ефективної системи професійно-технічної освіти сторін.

На нараді відбулась презентація і обговорення основних результатів дослідження щодо оцінки та формулювання можливих напрямків майбутньої допомоги в реформуванні системи професійної (професійно-технічної) освіти та підготовки робітничих кадрів в Україні. Дане дослідження проводилося за замовленням Європейської Комісії групою міжнародних експертів.

Згідно висновків експертів реформування професійної (професійно-технічної) освіти можливими є 7 напрямків підтримки:

1. Децентралізація та оптимізація управління системою професійної освіти та її адміністрування;

2. Оптимізація мережі закладів професійної освіти;

3. Вдосконалення механізмів фінансування;

4. Вдосконалення законодавства у сфері професійної освіти;

5. Покращання якості професійної освіти та забезпечення її відповідності і потребами ринку праці;

6. Професійна орієнтація та професійний розвиток;

7. Модернізація матеріально-технічної бази.

Разом з цим і експерти, і представники ЄС в Україні підтвердили, що без розроблення Стратегії реформування професійної (професійно-технічної) освіти і прийняття профільного закону України «Про професійну (професійно-технічну) освіту в Україні» фінансова підтримка реформування сфери з боку ЄС надаватися не буде. Разом з цим всі учасники зустрічі погодилися з необхідністю невпинного руху вперед навіть без зазначеної фінансової підтримки. Зокрема, питання покращання якості професійної (професійно-технічної) освіти, як відмічалося багатьма учасниками дискусії, буде неповним, якщо у майбутньому проекті  не буде підтримано розроблення професійних стандартів. Директором Інституту професійних кваліфікацій Родіоном Колишко було наголошено на необхідності включення до проекту підтримки регіональних рад професійної освіти як нового інструменту децентралізації професійної (професійно-технічної) освіти в Україні.