Створення центрів професійної досконалості

2019-03-07

Питанню утворення закладів професійної (професійно-технічної) освіти  - центрів професійної досконалості та інновацій – було присвячено черговий семінар, організований за підтримки Європейського фонду освіти (ЄФО) 5-6 березня 2019р.

Основним акцентом семінару було обговорення  концепції та підходів до утворення зазначених центрів, зокрема, у контексті децентралізації управління професійно-технічною освітою. Їх утворення та запуск є одним з ключових і коштовних частин майбутнього проекту Європейського Союзу для реформування системи професійної освіти, який має почати реалізовуватись у цьому році. Цим, зокрема, пояснюється присутність та відкриття семінару Фредеріком Куне, Першим Радником, Керівником відділу "Економічна співпраця, соціальний та регіональний розвиток".

Презентаційна частина семінару велася навколо аналітичного документа ЄФО щодо центрів професійної досконалості та інновацій, який достатньо цілісно проаналізував різні концепції та  причини утворення центрів професійної досконалості в світі, зазначив функції та ключові характеристики таких центрів та поставив кілька принципових запитань, які мала б обговорити експертна спільнота, а саме:

Яка мета утворення центрів професійної досконалості в Україні?

Який юридичний статус, підпорядкування та управління такими центрами?

За яким принципом буде здійснюватися відбір регіонів та сфер, де такі центри будуть створюватися, адже зрозуміло, що їх буде відносно небагато?

На думку Директора Інституту професійних кваліфікацій, Радника Конфедерації роботодавців України Родіона Колишка, ключовим питанням є саме принцип утворення таких центрів. «Відсутність чіткого бачення та критеріїв відбору територій, де будуть такі центри будуватися, може призвести до псування ідеї досконалості у сфері професійної освіти та ще більше роз’єднати країну за принципом «прогресивних» да «депресивних» регіонів». Як зазначає експерт, враховуючи наявний відносно невеликий рівень престижу професійної освіти, утворення центрів професійної досконалості виключно не територіях, де є «потужності» для працевлаштування майбутніх випускників є загрозливим. «Загроза  полягає в тому, що здобувачі освіти з інших регіонів, майбутні випускники не будуть повертатися до регіонів походження, посилюючи негативні міграційні тенденції в країні, а в гіршому випадку, поповнюючи лави трудових мігрантів за кордон», вважає експерт.