Чому і як вчити жінок?

2020-06-19

18 червня 2020 року Директор Інституту професійних кваліфікацій Родіон Колишко взяв участь у віртуальній  конференції «Навчальні потреби жінок: дискусія надавачів та користувачів послуг в Україні», організованій Жіночою професійною лігою.

Під час заходу було представлено та обговорено результати  онлайн експертного опитування «Визначення навчальних потреб жінок» (у травні 2020)  і проведеного у грудні 2019 р. національного соціологічного опитування по тематиці навчання дорослих.

Зокрема, за результатами проведених досліджень такі категорії навичок жінок як фахові знання в обраній професії, фінансові й бухгалтерські навички, знання з охорони праці та інш. отримали задовільний рівень володіння, натомість лідерство, ІТ навички, ефективна комунікація та володіння мовою мають набагато менший рівень володіння.

У той же час, як свідчить друга частина проведеного дослідження, жінки в Україні не ставлять за пріоритет розвиток власних знань та навичок, зокрема, за власною ініціативою. Так, кількість опитаних жінок, які сплачували за навчання самостійно, брали участь у програмах міжнародної співпраці, за рахунок державного бюджету або за кошти роботодавця було приблизно однаковим -   26 - 29%. На думку Родіона Колишка це пояснюється, зокрема, тим, що в культурі українського працівника, зокрема, працюючих жінок відсутнє внутрішнє прагнення до вдосконалення професійного рівня. «Для переважної більшості дорослих українців навчання, якщо це не щось стандартне на кшталт підвищення кваліфікації раз на 5 років, є стресом».

Довідково: з дослідженням щодо політики освіти дорослих можна ознайомитися за посиланням https://www.civic-synergy.org.ua/wp-content/uploads/2018/04/Navchannya_doroslyh_v_Ukrayini.pdf