Концептуальні засади розвитку професійної освіти

2015-11-02

30 жовтня відбулися Загальні збори Національної академії педагогічних наук України, присвячені питанню розроблення концептуальних засад розвитку професійної освіти. 

Від Федерації роботодавців України у заході взяли участь Заступник Голови Ради ФРУ, Президент Інституту професійних кваліфікацій Олексій Мірошниченко та Директор департаменту розвитку трудового потенціалу та корпоративної соціальної відповідальності Родіон Колишко.

У своєму виступі О. Мірошниченко звернув увагу присутніх на актуальні питання, які роботодавці ставлять як до освіти в цілому, так і до професійної освіти зокрема. «Чим є професійна освіта сьогодні? Заміною професійно-технічної освіти? Поєднанням вищої, технічної освіти, підвищення кваліфікації та практик навчання на робочому місці?», - такі питання ставив О. Мірошниченко до присутніх теоретиків і практиків професійної освіти.

«Людина приблизно 20 років свого життя перебуває в системі освіти, і близько 40 років на ринку праці. Чи впевнені ми, що в сучасному світі, що так швидко змінюється, ми зможемо озброїти людину знаннями й навичками, що будуть їй корисними протягом життя, за перші 20 років? Наскільки мотивовані люди сьогодні навчатися та повертатися до освіти, незалежно, чи то формальна вона, чи ні, протягом життя? Наскільки система освіти готова приймати таких людей?».

Як найбільш актуальне питання, вирішення якого потребуватиме спільних дій науковців, педагогів-практиків та роботодавців, О. Мірошниченко зазначив необхідність розробки концепції безперервної освіти, яка має узгоджуватися з концепцією «Навчання впродовж життя» (Life-Long Learning) та давати відповіді на наступні питання:

  • Що вчити?
  • Для чого вчитися?
  • Які результати навчання?
  • Як їх застосувати впродовж життя?
  • Як вільно орієнтуватися в освітньому середовищі?

Зі свого боку Федерація роботодавців України готова взяти участь у  розробці такої концепції.

З матеріалами заходу можна ознайомитися на сайті Інституту педагогіки НАПН України.