EN UA
@

На засіданні Колегії МОН було представлено законопроєкт «Про освіту дорослих»

24 вересня 2021
На засіданні Колегії МОН було представлено законопроєкт «Про освіту дорослих»

На засіданні Колегії МОН 21 вересня 2021р. було представлено проєкт Закону України «Про освіту дорослих». За задумом розробників, завданнями цього проєкту мають бути:

  • закріплення освіти дорослих як окремого складника системи освіти, що має суспільну цінність;
  • закладення інституційних основ співробітництва між державою, органами місцевого самоврядування та провайдерами освіти дорослих;
  • закріплення елементів саморегулювання.

На думку команди Міністерства, освіта дорослих має охоплювати:

  • особистісно орієнтовану освіту і навчання;
  • громадянську освіту;
  • безперервний професійний розвиток працівників, що також відомо як післядипломна освіта.

Разом з безумовними позитивами законопроєкту, є декілька аспектів, які викликають обґрунтовану стурбованість як дослідницьких організацій, так і роботодавців, зокрема:

  • прагнення розробників ліцензувати сферу послуг надання освіти дорослим, зокрема, неформальну;
  • обов’язковість (правда, розробники зазначають, що не в усіх випадках) внесення документів про освіту дорослих до ЄДЕБО;
  • обов’язок бізнесу інвестувати в навчання працівників 1-2% робочого часу .

Крім зазначених, важливою, на думку члена Колегії МОН, директора Інституту професійних кваліфікацій Родіона Колишка, залишається філософія проєкту. «У представленому законопроєкті поруч із традиційною освітою дорослих, до якої як мінімум відносять особистісну та громадянську освіту, часто згадується категорія «навчання» (безперервний професійний розвиток, навчання працівників та інш.), і ця категорія жодним чином не відображена у назві законопроєкту та його загальній логіці».   

Колегія прийняла рішення доопрацювати законопроєкт із врахуванням висловлених під час обговорення зауважень та пропозицій.

Також на Колегії були розглянуті:

  • підсумки звітної кампанії щодо наукової та науково-технічної діяльності за 2020 рік;
  • методичні рекомендації щодо оптимізації мережі закладів професійної (професійно-технічної) освіти;
  • питання впровадження Єдиної міжвідомчої електронної платформи з питань вступу та навчання іноземних студентів.

Довідково: щодо ідеології та інші зауваження експертів громадських організацій  до законопроєкту «Про освіту дорослих» див. в аналітичному звіті «Якою має бути політика навчання доросли в Україні» (Якою має бути політика навчання дорослих в Україні? - Громадська синергія (civic-synergy.org.ua)).